Jūrinės boat tipo
Jūrinė Boat žvejyba iš laivo ar katerio, kai žvejojama vertikaliai, suteikia galimybę pagauti dideles ir stiprias žuvis, todėl šio tipo meškerėms keliami reikalavimai - galia ir patikimumas. Patikimumas suprantamas kaip meškerės sugebėjimas atlaikyti ne tik trofėjinių žuvų pasipriešinimą, bet ir sunkias jūrinės žvejybos sąlygas.
Jūrinės Boat meškerės yra trumpos,...
Jūrinė Boat žvejyba iš laivo ar katerio, kai žvejojama vertikaliai, suteikia galimybę pagauti dideles ir stiprias žuvis, todėl šio tipo meškerėms keliami reikalavimai - galia ir patikimumas. Patikimumas suprantamas kaip meškerės sugebėjimas atlaikyti ne tik trofėjinių žuvų pasipriešinimą, bet ir sunkias jūrinės žvejybos sąlygas.
Jūrinės Boat meškerės yra trumpos, žvejojant maksimaliomis apkrovomis, kai masalas yra sunkus, su trumpu įrankiu patogiau ir lengviau jį valdyti. Ir jei atsižvelgsitme į žvejybos įpatumus, tai su trumpa meškere daug patogiau žvejoti ribotos erdvės sąlygomis, todėl ilgis nuo 180 cm iki 240 cm būtų pats tas, populiariausios šio tipo meškerės būna 210 centimetrų ilgio.
Atsižvelgiant į didžiulę meškerių apkrovą žvejojant jūroje ar vandenyne, dauguma jų yra pagamintos iš stiklo pluošto ar grafito kompozito, kokybiškiausios ir tuo pačiu brangiausios meškerės gaminamos iš pilnavidurio anglies pluošto (Solid Carbon) ir savo blanko skersmeniu beveik nesiskiria nuo šiuolaikinio spiningo. Meškerės lengvumas čia yra didelis pranašumas, nes po dienos žvejybos rankos nuvargsta minimaliai.
Kadangi su šio tipo meškerėmis nereikia užmesti atstumų tik nuleisti masala vertikaliai žemyn, o sugaunamos žuvys būna gana didelės, todėl šių meškerių akcija gali būti greita, vidutiniškai greita arba progresyvi. Kalbant apie testą, apatinė riba, kaip ir viršutinė, nėra ribojama. Viskas priklauso nuo įrangos tipo, meškerės testas gali prasidėti nuo 50 gramų, o baigtis kur kas daugiau nei 2 kg. Daugeliu atvejų meškerės testas nurodomas ne gramais, o svarais (Lbs) tai nenurodo išmetamo masalo svorio, kaip įprasta spiningų testuose, bet parodo maksimalią meškerės apkrovą. Pavyzdžiui 50 svarų testas reiškia, kad meškerė sugeba pakelti 22 kilogramus, prie šio svorio reikėtų pridėti ritės ir pinto valo testą ir viską padalyti iš 3, gautas skaičiusi parodo santykinį žuvies, kurią galima sužvejoti šiuo įrankiu, svorį.
Pagrindiniai jūrinių Boat meškerių skirtumai nuo kitų slypi jų dizaine. Šioje klasėje yra daug originalių dizaino sprendimų, įskaitant tarpinių žiedų pakeitimą atraminiais ritininiais ritinėliais galingiausiuose įrankiuose, kotų palenkimą (apie 40º), kad patogiau stovėtų stacionariuose katerių borto laikikliuose ir nerūdijančio plieno sutvirtinimo žiedų panaudojimą sudurtiniuose sujungimuose užtikrinant meškerykočio patvarumą sujungime.
Boat tipo meškerykočio konstrukcija:
Teleskopinis - gana populiarus, tačiau ne tiek daug, kiek kitų konstrukcijų. Taip yra dėl mažesnio jų patikimumo, palyginti su monolitiniaisais ir sudurtiniais, tačiau jei neplanuojate gaudyti vandenynų milžinų ar tenka į žvejybos vietą skristi lėktuvu, tuomet galite jais visiškai pasikliaut
Sudurtinis - galingas meškerykotis, paprastai išardomas ne į dvi dalis, o į rankeną ir blanką, sujungimas gali būti sutvirtintas jungtiamąja veržle. Derinkite patikimumą ir kompaktiškumą transportavimo metu.
Monolitinis - vienas populiariausių ir vienintelis priimtinas gaudant vandenyno plėšrūnus – atlantinius paltusus - kitos konstrukcinės formos tiesiog fiziškai negali to atlaikyti!
Norėdami įsisavinti pirmuosius žvejybos iš valties ar katerio veiksmus jūroje, turėtumėte pasirinkti paprastos ir patikimos konstrukcijos, pavyzdžiui, stiklo pluošto ar kompocicinio pluošto sudurtinę meškerę, kurios testas yra 100–200 gramų, o ilgis 210 centimetrų. Su ja galėsite žvejoti dirbtiniais masalais aplink valtį ar panaudoti velkiaujant net ir gėluose vandenyse. Jei jūroje iš valties ar katerio žvejojete dažnai rinkitės tik pilnavidurio anglies pluošto (Solid Carbon) monolitines arba sudurtines tik su rankena sujungiamas meškeres.